کانون حسابداران

کانون حسابداران ایران تهران - وبلاگ حسابداری تخصصی انجمن حسابداران ایران زمین - وبلاگ تخصصی حسابداری

کانون حسابداران

کانون حسابداران ایران تهران - وبلاگ حسابداری تخصصی انجمن حسابداران ایران زمین - وبلاگ تخصصی حسابداری

وبلاگ کانون حسابداران وابسته به هیچ یک از نهادها و موسسه های دولتی و خصوصی نمی باشد و تنها با هدف تاسیس یک وبلاگ حسابداری حرفه ای پا به عرصه نهاده است تا بتواند نیازهای دانشجویان حسابداری، فارغ التحصیلان، شاغلان و جویندگان کار این رشته را برطرف نمایید. کانون حسابداران ایران تهران یک وبلاگ صرفا آموزشی می باشد که رسالت آن تهیه و گردآوری مقاله های آموزشی حسابداری، آگهی های استخدامی حسابداری و اخبار حسابداری می باشد و وظیفه خود می داند با ارائه بهترین محتواها در این وبلاگ حسابداری، کانون حسابداران ایران تهران را ایجاد کند.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

افزایش حقوق 97

نرخ پایه حقوق 97 برای سال جاری 1114000 تومان اعلام شد که مقدار 19.8 درصدی برای جدول افزایش حقوق 97 نسبت به پارسال رشد کرد. بنابراین حداقل حقوق 97 برای مجردها 1264000 تومان و برای متاهلین دارای یک فرزند به 1375000 تومان و میزان پایه حقوق 97 برای متاهل های دارای دو فرزند به 1486000 تومان رسید. همانطور که مطلع هستید سالیان سال بود که پایه حقوق های کارگری هر سال به میزان 10 الی 11 درصد افزایش می یافت اما در بخشنامه حقوق 97 دستور افزایش 19.8 درصدی صادر شد و کارفرمایان مکلف شدند میزان حداقل حقوق 97 پرسنل را طبق جدول حقوق 97 پرداخت کنند و از قوانین مصوب طبعیت کنند. لذا کارگران و حدااقل بگیران امسال پایه حقوق 97 شان برابر با دستمزد یک میلیون و صد و هزار تومانی خواهد بود که بر همین اساس، حقوق یک ساعت کار عادی یا حداقل ساعت دستمزد 50662 ریال تعیین شد. جالب است که در مبحث افزایش حقوق 97 کارگران ، حق بن خوار و بار و حق مسکن حتی 1 ریال هم بالا نرفت و همین موضوع موجب افزایش ناراضایتی ها در قشر زحمتکش جامعه و حداقل بگیران شده است. از شما دعوت می کنیم که روی تصویر اطلاعیه پایه حقوق 97  زیر کلیک کنید و بخشنامه یا جزییات جدول حداقل حقوق 97 را مشاهده نمایید. 

 

 

میزان افزایش حقوق 97

همانطور که در عکس بالا ملاحضه کردید، حداقل دستمزد روزانه در پایه حقوق 97 کارگری برابر با 371352 ریال می باشد که این رقم در مقایسه با سال قبل حدود تقریبا شش هزار تومان زیاد شده است! با توجه به افزایش بی سابقه نرخ ارز و کاهش شدید سودهای بانکی و به دنبال آن رشد گرانی های چشمگیر سال در سال 96، قشر حقوق بگیر مخصوصا قشر کارگران و حداقل دستمزد بگیران انتظار داشتند که میزان افزایش حقوق 97 نسبت به سالهای قبل خیلی بیشتر از مقدار 10 درصد سالهای قبل باشد و این انتظار می رفت که پایه حقوق 97 یا حداقل دستمزد امسال یک میلیون و پانصد هزار تومان باشد اما گویا هر ساله قشر کارفرمایان هستند که همیشه پیروز میدان جدال برای بالا نرفتن حداقل حقوق 97 هستند!

 

 

حداقل حقوق 97 و عدم رضایت کارگران

در جدول پایه حقوق 97 اگر دقت کنید متوجه می شوید که دستمزد یک ساعت اضافه کاری 70927 ریال تعیین شده است که نسبت به سال گذشته هزار تومان رشد داشته است که جا دارد از نهادهای حامی کارگری بابت افزایش حقوق 97 کارگران کمال تشکر را بکنیم و از زحمات ایشان برای افزایش حداقل حقوق 97 و هرچه بیشتر ضعیف کردن قشر کارگران قدردانی کنیم! در حقیقت کارگرهای ایرانی سالهاست که با بی مهری ها و بی توجهی های دولت عادت کرده اند و تحقق رویای بالا رفتن پایه حقوق 97 کارگران را در خواب می دیدند. با توجه به شرایط اقتصادی جامعه حقوق 97 کارگران به هیچ عنوان در خور و شایسته این قشر زحمتکش نیست زیرا مسئولین کافیست بار دیگر جدول افزایش حقوق 97 را ملاحضه کنند و کلاه خود را قاضی کنند که آیا نرخ حقوق 97 شایسته کارگر ایرانی در سال حمایت از تولید داخلی خواهد بود یا خیر؟ باید پذیرفت که حداقل حقوق 97 با توجه به اینکه نسبت به سالهای قبل رشد بیشتری داشته است، اما پایه حقوق 97 یا این میزان حقوق برای سال جاری به هیچ عنوان برای یک شهروند ایرانی کافی نیست و انتظار می رفت که اضافه حقوق 97 درصد رشد خیلی بیشتری نسبت به سالهای قبل داشته باشد. شما کارجویان استخدام و همچنین حداقلی بگیران می توانید نظرات، انتقادات و پیشنهادت خود را در رابطه با پایه حقوق 97 در بخش دیدگاه کاربران مطرح کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی